Komiker Veronica Simoné er klar med sitt tredje og siste one woman show. «HELDIGvis» har premiere i Kuppelhallen i Stavanger Konserthus 11. og 12. september.
Showet avslutter en planlagt trilogi der alle titlene slutter på «vis». Simoné debuterte med «NATURLIGvis» i 2019, fulgte opp med «SANNSYNLIGvis» i 2023.
– Vi begynte denne reisen i 2019, etter at Rune Bjerga hadde mast på meg om å gjøre det i 10 år. Jeg sa: «Hvis det her flyr, så kjører vi tre», forteller Simoné.
Dagen før intervjuet tatoverte hun det første shownavnet under puppen – et symbol på at trilogien nå er i mål.
«SANNSYNLIGvis» ble gjennomført i DNB Arena, og Simoné omtales som den første norske kvinnelige komikeren med utsolgt arenashow. Nå velger hun en mindre scene med vilje.
– Kuppelhallen er vel den største scenen i Stavanger og Rogaland hvor du faktisk føler at du står på en intimscene. Det er plass til tusen, men jeg ser alle, sier hun.
Det nye showet henter materiale fra de siste årene: tapet av moren, et lavbudsjettbryllup, en krystallsykediagnose og utviklingen av angst. Simoné beskriver tonen som galgenhumor snarere enn ettertanke.
– Det har vært mye som jeg kan se på nå etter at tiden har gått med nye øyne, og det er veldig mye humor i alle disse tingene som var litt drit, men heldigvis gikk godt, sier hun.
Billettene er ute nå. Showet spilles i Kuppelhallen 11. og 12. september.














